Recenze Honor 50: Qualcomm pokrčil rameny

23.3.2022

Honor po odmlce přináší na mobilní trh nový smartphone. Řeší akutní problém některých uživatelů se službami Google a jako procesor byl zvolen ten nejnovější od společnosti Snapdragonu. Další pozoruhodný displej s vysokým hertzem a chytlavým designem. Pojďme se s přístrojem blíže seznámit.

Mobilní telefony Honor 50

Knížková pouzdra pro Honor 50

Kryty pro Honor 50

Tvrzená skla pro Honor 50

Zoom gallery

Kvalitu poznáme za chodu

Smartphone je snadno rozpoznatelný podle neobvyklého bloku fotoaparátu v podobě dvou kruhů. Vzhledem k umírněné tloušťce těla telefonu (asi 7,8 mm) a šířce 73,8 mm působí novinka elegantně a hmotnost Honoru 50 je asi 175 gramů. Jedná se o průměrnou stavbu těla, což se pozitivně odráží na ergonomii přístroje. Obrazovka se však silně dostává k bočním okrajům, ukázalo se, že jsou tenké, a proto jsou ostré.

Skener otisků prstů je zabudován přímo v displeji. Funguje bezchybně, během používání žádné stížnosti. Nechybí ani odemykání obličejem. Tlačítka zámku a hlasitosti jsou umístěna vpravo.

Nejzajímavější designové provedení se ukázala jako smaragdově zelené. Nejzaajímavější je odstín: na světle se zadní kryt třpytí odstíny od smaragdově zelené po světle šedou. V prodeji jsou i další barvy: „Midnight Black“, „Shimmering Crystal“ a neobvyklé „Pearl Logo“.

Zoom gallery

Testování kamer

Honor 50 byl vybaven čtyřkamerou se sadou modulů typických pro střední třídu. Hlavní fotoaparát dostal rozlišení 108 megapixelů a světelnost f/1,9. Doplňuje jej širokoúhlý a dvojice dvoumegapixelových snímačů pro makro a rozostření pozadí. OIS chybí, stejně jako optický zoom. Pokud potřebujete přiblížit vzdálené předměty, můžete využít digitální zoom, jeho maximální hodnota je 10x pro fotografie a 6x pro video.

Během dne, v podmínkách rovnoměrného osvětlení, hlavní kamera odvádí svou práci dobře. Byly však důvody ke kritice - reprodukce barev je někdy chybná. Všimněte si také ztráty jemných detailů v nerovnoměrném okolním světle. Situaci lze napravit pořizováním snímků v režimu High-Res, ale je třeba zlepšit softwarové algoritmy fotoaparátu. Možná se to změní s aktualizacemi firmwaru.

Širokoúhlý modul s rozlišením 8 megapixelů je třeba pochválit za mírné zkreslení na okrajích rámečku, ale detaily nelze označit za vysoké. Makro modul je pouze dvoumegapixelový, takže rozlišení snímků je nízké, je vidět digitální šum a skromný dynamický rozsah.

V nastavení běžné aplikace fotoaparátu je mnoho pohodlných možností. Například funkce focení textu, profesionální režim s manuálním nastavením rychlosti závěrky, vyvážení bílé a oblasti ostření. Režim „Multivideo“ umožňuje současně nahrávat video na různé kamery. „Aperture“ a „Portrait“ dokážou krásně rozostřit pozadí za hlavním objektem. Nechybí ani sada účinných filtrů.

Honor 50 je schopen natáčet videa s maximálním rozlišením 4K a snímkovou frekvencí 30 fps. Současně je aktivní elektronická stabilizace obrazu - chvění při chůzi a panorámování je vyhlazeno, ale na malých předmětech jsou občas vidět nedokonalosti, dochází také ke skokům v expozici.

Zoom gallery

Výrazné křivky

Obrazovka Honoru 50 se efektivně přibližuje k bočním okrajům pod úhlem 75 stupňů. Díky tomu vypadá telefon téměř jako vlajkové zařízení. Existuje však nevýhoda, která je společná téměř všem takovým displejům – obraz po okrajích přechází do nazelenalého nádechu. Displej s úhlopříčkou 6,57″ je vyroben pomocí technologie OLED a má rozlišení 2340x1080 pixelů. Obrazovka má vysoký jas, pohodlně se používá v pouličním osvětlení. Při bočním pohledu jsou barvy zkreslené, ale málokdo se na displej svého telefonu podívá z velkého úhlu. Líbilo se mi, že výrobce na displej nainstaloval kvalitní ochrannou fólii s oleofobním povlakem.

Maximální obnovovací frekvence obrazovky Honor 50 je 120 Hz a vzorkovací frekvence dotykové vrstvy podle výrobce dosahuje až 300 Hz. Odezva displeje je opravdu dobrá – odezva na dotyk je okamžitá.

V nastavení si můžete vybrat možnosti displeje dle libosti. Udělejte například jasnější nebo tlumenější barvy, přeneste odstíny do chladnějšího nebo teplejšího tónu, nastavte tmavé nebo světlé téma. Nechybí ani „režim elektronické knihy“. Díky tomu je obraz na obrazovce černobílý a simuluje obraz z E-Ink. Nechybí ani možnost AoD, aby se na displeji vždy zobrazovaly notifikace a podstatné informace, když je vypnutý. Honor 50 byl certifikován TÜV Rheinland pro snížení emisí modrého světla.

Zoom gallery

Chytrý hardware a známý software

Čipset telefonu není jako u vlajkové lodě, ale zároveň se dá označit jako velmi povedený – osmijádrový Snapdragon 778G 5G od amerického Qualcommu. Je dostatečně výkonný, aby zvládl nejnovější hry a úkoly náročné na zdroje, a přitom je stále energeticky účinný. Velikost paměti RAM v testovací instanci je 8 GB, vestavěná - 128 GB. Bohužel není možné rozšířit kapacitu úložiště. Potřebujete více místa pro soubory? Cloudové úložiště na záchranu. Podívat se můžete i na úpravu s 256 GB ROM.

Při každodenním používání je Honor 50 dobrý. Jediný moment, kdy je prodleva v práci patrná, je nahrávání videa ve 4K s elektronickou stabilizací. Přehrávání výsledného videa to neovlivňuje a v dalších úkolech létá telefon jako Superman nad Metropolisem. Spustili jsme Genshin Impact a Call of Duty Mobile – telefon si poradí bez námahy, hraní je pohodlné při doporučeném nastavení. V Geekbench 5 novinka získá 795 bodů v jednojádrovém režimu a 2884 ve vícejádrovém režimu. V benchmarku AnTuTu se mu podařilo získat 519 652 bodů. To ještě není úroveň současných vlajkových lodí, ale pro střední třídu je to výborný ukazatel.

Telefon byl vybaven NFC modulem pro bezkontaktní platby a podporou dvoupásmové Wi-Fi. Existuje možnost Honor Share, kterou lze aktivovat jedním dotykem. Umožňuje rychle přenášet soubory do jiných zařízení Honor umístěných v blízkosti. Nevyžaduje připojení k internetu. Honor Share je také užitečný pro jednoduchou výměnu dat s PC.

Zařízení běží na operačním systému Android 11. Proprietární shell Magic UI jsme opakovaně viděli na jiných zařízeních od společnosti Honor. Rozhraní je uživatelsky přívětivé a netrvá dlouho, než si na něj zvyknete.

Zoom gallery

A co autonomie?

Kapacita baterie telefonu je 4300 mAh. Podle dnešních měřítek to není tak velký problém. Reálná výdrž baterie však nezávisí pouze na baterii – stejně důležitá je optimalizace. Honor 50 jsme testovali v několika scénářích.

Při středním jasu obrazovky zařízení nepřetržitě přehrávalo videa z YouTube přes Wi-Fi po dobu téměř 16 hodin. Hodina hraní Asphalt 9 vybije baterii asi o 18 %. A 10 minut nepřetržitého nahrávání 4K videa zabralo 4 % nabití baterie. Během provozu, který zahrnuje sledování videí, aktivní chatování na sociálních sítích, focení a pár krátkých her, smartphone bez problémů vydrží den práce. Ale ne víc.

Ti, kteří nechtějí šetřit baterii a rádi využívají svůj telefon naplno, budou potřebovat podporu technologie rychlého nabíjení Honor SuperCharge. Originální adaptér Honor 50 s výkonem 66 W umožnil dobít smartphone z 32 % na 100 % za 31 minut. První procenta rostou obzvláště rychle a ke konci se rychlost nabíjení zpomaluje, ale stále zůstává na vysoké úrovni.

Specifikace:

Displej: OLED, 6,57", 2340 x 1080, až 120 Hz

Chipset: CPU Qualcomm Snapdragon 778G 5G, GPU Adreno 642L

Ram a paměť: 8 GB, 128 GB

Kamery: hlavní - 108 MP (f / 1,9) + 8 MP (ultra širokoúhlý objektiv) + 2 MP + 2 MP, přední - 32 MP

Baterie: 4300 mAh

Vlastnosti: podpora služeb Google, NFC, rychlé nabíjení Honor SuperCharge 66 W

Výsledky testů:

Antutu: 519 652

GeekBench 5: jednojádrový 795, vícejádrový 2884

Autonomie: až 16 hodin přehrávání videa na YouTube, až 6 hodin hraní, celý den práce ve smíšeném režimu

Zoom gallery

Výsledek

Nový Honor 50 je zařízení střední třídy se slušným displejem, dobrým výkonem, rychlým nabíjením a podporou služeb Google. Mezi nevýhody patří chybějící OIS a optický zoom. Zařízení určitě dokáže zaujmout širokou veřejnost, ale před nákupem byste měli zvážit některé nuance.

Mobilní telefony Honor 50

Knížková pouzdra pro Honor 50

Kryty pro Honor 50