Recenze Realme GT: nový remake „vraha vlajkových lodí“

10.5.2022

Špičkové smartphony rychle rostou na ceně. Mezi vlajkovými loděmi a střední třídou se přitom objevila vážná propast: zařízení s výkonným hardwarem a rozumnou cenou je na trhu opravdu málo. Realme GT si klade za cíl tuto mezeru vyplnit – telefon s výrazným vzhledem, procesorem Snapdragon 888 a 120Hz obrazovkou. Pojďme si ověřit, co novinka umí.

Mobilní telefony Realme GT

Knížková pouzdra pro Realme GT

Kryty pro Realme GT

Tvrzená skla pro Realme GT

Zoom gallery

Design je poutavý

Nejkurióznější modifikace realme GT přišla na recenzi: s jasně žlutým zadním dílem z umělé kůže. Vzhled zadního panelu efektně podtrhuje černý lesklý pruh. Design odkazuje na barvy klasických vozů třídy Gran Tourismo, což dokonale odpovídá názvu smartphonu. Ano, a hrdince Umy Thurman z kultovního filmu „Kill Bill“ by se design zařízení jistě líbil.

Zepředu je vše triviálnější: obrazovka zabírá téměř celý přední panel, rámečky jsou tenké, přední kamera je vsazena do levého horního rohu displeje. Na pravé straně jsou tlačítka hlasitosti a slot pro dvě SIM karty, na levé straně je zamykací tlačítko. Ve spodní části se ale našlo místo nejen pro USB Type-C konektor, mikrofon a reproduktor, ale také pro 3,5mm port. Počítáme to jako příjemný bonus, protože vychytávek s minijackem je dnes na trhu stále méně. Za pozornost stojí také stereo reproduktory s podporou Dolby Atmos, které znějí hlasitě a čistě.

Zoom gallery

Nejvýkonnější železo

Výplň umožňuje realme GT konkurovat za stejných podmínek dražším zařízením – kombinace procesoru Qualcomm Snapdragon 888 a 8 GB LPDDR 5 RAM mluví sama za sebe. Na recenzi přišla verze s 128GB diskem UFS 3.1. Bohužel nelze rozšířit pomocí microSD karty.

Při každodenních úkolech funguje zařízení svižně. Aplikace se spouštějí okamžitě, přepínání mezi nimi probíhá bez zpoždění. Můžete pohodlně hrát hry náročné na zdroje a v benchmarcích mobil obchází drtivou většinu telefonů. Problémy s throttlingem, známé z jiných zařízení založených na čipu Snapdragon 888, však neobešly ani realme GT. V populárním Genshin Impact se snímková frekvence po nějaké době propadne. To není kritické, ale stále to vadí s takovou rezervou výkonu. Zařízení se navíc při dlouhých online bitvách znatelně zahřívá.

Komunikace je v pořádku: smartphone je kromě podpory Wi-Fi 6 a 5G vybaven Bluetooth 5.2, modulem NFC a dvoupásmovým GPS. Milovníci hudby ocení přítomnost LDAC, aptX a aptX HD a také podporu Hi-Res Audio. Novinka houževnatě drží síť v různých podmínkách, potěší kvalitním zvukem a umožní vám nakupovat přes Google Pay.

Zoom gallery

Co je s kamerami?

Fotografické věci realme GT přímo napovídají, že model stojí méně než jiné vlajkové lodě na procesoru Snapdragon 888. Moduly jsou pouze tři, chybí trendy quad nebo penta kamery. Rozlišení hlavního snímače Sony IMX 682 je 64 megapixelů, světelnost objektivu je f/1,8. K dispozici je také 8megapixelový širokoúhlý objektiv s ekvivalentní ohniskovou vzdáleností 16 mm. Výběr doplňuje 2megapixelový makro fotoaparát. Taková kombinace je typická spíše pro telefony středního segmentu. O to zajímavější bylo vyzkoušet schopnosti modelu v praxi.

Během dne si smartphone vede dobře a ve většině scénářů zobrazuje bohaté barvy. Ve standardním režimu fotografování je rozlišení přijatých snímků 16 megapixelů, čistota obrazu je vysoká. Nechybí optický zoom, ale dvojnásobný digitální zoom potěší slušnou kvalitou. Při 5x zvětšení ale trpí detail.

Ve tmě hodně pomáhá noční předvolba. Líbilo se mi, že je k dispozici pro všechny hlavní ohniskové vzdálenosti, od širokoúhlého až po 5x zoom. Režim „Noc“ dostal vlastní sadu filtrů, které znatelně transformují scény ve tmě. Makro nezáří kvalitou, jak se od 2megapixelového modulu očekává. Širokoúhlý záběr bez automatického ostření vytváří obraz typický pro pomocný fotoaparát: ostrost na okrajích snímku je znatelně snížena, ale dynamický rozsah a saturace jsou dostatečné pro vytvoření efektního snímku pro sociální sítě.

Duše žádá kreativitu? Rozhraní fotoaparátu nabízí řadu filtrů, včetně vlastních typů rozmazání, neobvyklých barevných korekcí a zvýraznění osoby na černobílém pozadí. Fotografické schopnosti smartphonu jsou dobré, ale ne vynikající. Fotí lépe než mnoho zařízení v této cenové relaci, ale neměl by se pouštět do boje s lídry v hodnocení telefonů s fotoaparátem. Ano, a to není nutné, protože model má jiné umístění.

Výkonný hardware má pozitivní vliv na možnosti natáčení videa: realme GT zaznamenává 4K videa při 30 nebo 60 fps. Zároveň je k dispozici elektronická stabilizace. Neexistuje žádný optostab, ale EIS funguje překvapivě dobře.

Během fotografování můžete rychle přepínat mezi různými ohniskovými vzdálenostmi. 5x zoom je užitečný pouze jako digitální dalekohled, ale 2x zoom dodává slušný výsledek. Přepnutí na širokoúhlý modul je možné pouze před zahájením záznamu.

Všimněme si také předvolby „Filmy“, která se nachází na samostatné kartě rozhraní. Jedná se o manuální režim nahrávání videa. Zde je vhodné nezávisle měnit ISO, rychlost závěrky a vyvážení bílé a také správné zaostření.

Zoom gallery

Skvělá obrazovka

Realme GT má kvalitní Super AMOLED matici s rozlišením 2400x1080 pixelů. Jak se na pokročilé zařízení patří, je podporována obnovovací frekvence 120 Hz. V nastavení lze nastavit adaptivní hertz, což bude mít pozitivní vliv na autonomii. Vzorkovací frekvence dotykové vrstvy je 360 ​​Hz. Jedná se o jedno z nejlepších nastavení pro dnešní dobu, ocení jej milovníci mobilních her. Při každodenním používání zanechává obrazovka příjemný dojem: má dobrou oleofobní vrstvu, velké pozorovací úhly, vysokou kvalitu obrazu a podporu technologie HDR10+.

Možnosti zobrazení nabízejí užitečné funkce, jako je DC Dimming. Vlastnosti Always On Display jsou flexibilně nastavitelné: je snadné změnit obrázek na pozadí, text a jeho barvu, stejně jako nastavení pro zobrazování informací na neaktivní obrazovce.

Existuje několik předvoleb kalibrace displeje. Dvě z nich dělají odstíny šťavnatější - obraz vypadá efektněji, i když na úkor reprodukce barev. Líbil se nám režim s výmluvným názvem „Něha“. V něm barevný gamut odpovídá sRGB, takže obraz působí realisticky.

Zoom gallery

Rychlé nabíjení, průměrná autonomie

Smartphone byl vybaven 4500 mAh baterií. Autonomie modelu není rekordní. Hodně energie spotřebuje výkonný čipset a vysokohertzová obrazovka. Ve smíšeném režimu provozu (surfování na webu, hudba přes Bluetooth, YouTube a občasné spouštění her) si realme GT důsledně žádá dobíjení každý večer. Dobu běhu lze výrazně zvýšit násilným omezením obnovovací frekvence displeje, volbou ekonomické předvolby a neopíráním se o náročné aplikace. Ale proč si potom kupovat tak výkonný telefon? Novinku je ale možné napájet ze zásuvky během pár minut. Gadget podporuje rychlé nabíjení 65W Super Dart Charge. Doplnění baterie z 0 na 100 % trvá méně než 40 minut. Nechybí ale bezdrátové nabíjení.

Specifikace:

Displej: 6,43", Super AMOLED, 2400x1080, 120Hz

Chipset: CPU Qualcomm Snapdragon 888, GPU Adreno 660

Ram a paměť: 8 GB, 128 GB

Baterie: 4500 mAh

Kamery: hlavní - 64 MP (f / 1,8) + 8 MP (f / 2,3) + 2 MP (f / 2,4), přední - 16 MP

Rozměry: 158,5 x 73,3 x 9,1 mm

Výsledky testů:

Antutu: 812 352

GeekBench 5: jednojádrový 1167, vícejádrový 3589

Autonomie: až 14,5 hodiny přehrávání videa, až 1 den ve smíšeném režimu

Zoom gallery

Výsledek

Realme GT je těžké připsat plnohodnotným vlajkovým lodím: k tomu zařízení postrádá pokročilejší fotoaparáty, bezdrátové nabíjení a další drobnosti. Jeho úlohou je být mezičlánkem mezi top a středně rozpočtovými modely. V této kategorii si telefon vede dobře. Nejvýkonnější výplň je kombinována se slušnou obrazovkou, dobrými zvukovými vlastnostmi a nezapomenutelným designem zadního panelu. Smartphone je neomylně rozpoznatelný - tyto dny je to vzácná kvalita.

Mobilní telefony Realme GT

Knížková pouzdra pro Realme GT

Kryty pro Realme GT