Recenze Samsung Galaxy S22 Ultra: král vlajkových lodí se stylusem

2.3.2022

Samsung Galaxy S22 Ultra je model pro technologické fanoušky a ty, kteří rádi nakupují vše v maximální konfiguraci. Smartphone dostal čerstvý procesor, stylus v pouzdře a aktualizovaný design. Ale neobešlo se to bez kontroverze. Vše jsme prověřili a zjistili, zda novinka za takové peníze stojí.

Mobilní telefony Samsung Galaxy S22 Ultra

Knížková pouzdra pro Samsung Galaxy S22 Ultra

Kryty pro Samsung Galaxy S22 Ultra

Tvrzená skla pro Samsung S22 Ultra

Pro ty, kteří milují více

Předchozí Ultra-vlajkové lodě Samsungu byly podobné jejich menším verzím s většími rozměry a mírnými designovými změnami. Vzhled a ergonomie novinky S22 Ultra mají s S22 a S22+ pramálo společného. Sesekané hrany pouzdra, kovový rám, zaoblené skleněné panely vpředu i vzadu, umístění tlačítek a stylusu – vše je jako u Galaxy Note 20 Ultra před dvěma lety. Mobilní telefon je velký a váží 228 gramů.

Zoom gallery

Kvůli hranatosti se mobilní telefon občas zaryje do dlaně. Zadní panel je matný a nezachytává otisky prstů. Použité je sklo Gorilla Glass Victus + - to podle výrobce vydrží pád ze dvou metrů a dokonale odolává poškrábání.

Design fotoaparátu je věcí vkusu. Některým designe nevyhovuje, zatímco jiným se líbí a působí na ně krásně a svěže. Líbilo se mi, že moduly nevyčnívají z pouzdra tolik jako u jiných špičkových telefonů. Z mínusů - prostor mezi čočkami se rychle zanáší prachem, takže jej musíte otřít hadříkem. K odemykání slouží ultrazvukový snímač otisků prstů. Reaguje pomalu. Často musíte dát prst pod různými úhly a opakovat to třikrát nebo čtyřikrát - je snazší zadat digitální heslo. Senzory v jiných špičkových modelech fungují znatelně rychleji a lépe. Možná bude situace opravena vydáním aktualizací softwaru.

Stejně jako předchozí modely, ani Galaxy S22 Ultra nedostal minijack a slot pro paměťové karty. Model ale obsahuje ochranu podle standardu IP68 – do vody se můžete ponořit do hloubky 1,5 metru na půl hodiny. Stereo reproduktory znějí hlasitě a sytě.

Zoom gallery

Elektronické pero přímo v těle

Společnost opustila řadu Galaxy Note a vybavila S22 Ultra stylusem. První náznaky byly již v loni, kdy se k S21 Ultra dalo dokoupit značkové pouzdro s přihrádkou na elektronické pero. Nyní je příslušenství zabudováno přímo do těla telefonu.

S Pen má spoustu možností: pomůže vám pracovat s poznámkami a rychle je vytvářet, i když je obrazovka vypnutá. Můžete stříhat snímky obrazovky v různých verzích, překládat text pouhým namířením špičky na neznámé slovo a podepisovat elektronické dokumenty. Pero se dá také efektivně použít pro vzdálené spouštění fotoaparátu.

Zoom gallery

Královský displej

Úhlopříčka obrazovky je celých 6,8 palce. Maximální rozlišení je 3088x1440 pixelů, ale z důvodu úspory baterie je výchozí Full HD+. Matice Dynamic AMOLED 2X je vyrobena pomocí technologie LTPO a dokáže měnit obnovovací frekvenci v rozsahu od 1 do 120 Hz. Bez nadsázky můžeme říci, že Galaxy S22 Ultra dostal luxusní displej – vytváří obraz ohromujícího jasu a čistoty. Maximální úroveň podsvícení je 1750 nitů – rekord pro chytré telefony.

S takovým jasem je mobilní telefon vhodný pro použití na přímém slunečním světle. Obrazovka dostala zaoblené sklo, od kterého se u předchozí verze vlajkové lodi upustilo. Zvláštní rozhodnutí - ohyb vypadá krásně na reklamních fotografiích, ale v každodenním životě to není příliš pohodlné. Dochází k omylným klikům a také kreslení stylusem bylo na plochém displeji pohodlnější.

Stále zde není režim DC Dimming, ale vývojáři zjevně zapracovali na omezení blikání.

Zoom gallery

Trik sledování paprsků

Samsung Galaxy S22 Ultra přichází s Exynos 2200 – jde o první 4nanometrový procesor Samsung. Zodpovědný za grafiku Xclipse 920, vyvinutou společně s AMD. Video akcelerátor je postaven na architektuře RDNA 2, která poskytuje podporu pro ray tracing a VRS – poprvé na smartphonu. Zní to působivě, ale v praxi stále není možné pocítit radikální rozdíl. Soudě podle benchmarků je čip jen o 10–15 % rychlejší než loňský Exynos 2100 a téměř o třetinu slabší než špičkový Snapdragon 8 Gen 1. A žádné mobilní hry s ray tracingem teď nejsou. A je nepravděpodobné, že kvůli několika drahým smartphonům budou vývojáři spěchat, aby přizpůsobili své hity nové platformě.

Velikost RAM v základní verzi je 8 GB, přičemž loňská vlajková loď měla minimálně 12 GB. Velikost disku může být od 128 GB do 1 TB. Výkon testovacího telefonu zanechal smíšené dojmy. O práci většiny aplikací nejsou žádné otázky - vše se rychle spouští a přepíná. V rozhraní jsou ale patrné animace cukání – frekvence se při posouvání a skládání softwaru pohybuje od 48 do 120 Hz, což vede ke znatelným lagům. I pohybující se spořič obrazovky na zamčené obrazovce se někdy změní v prezentaci. Těžko říct, zda se chyby týkají nového One UI, surového softwaru nebo výkonu procesoru. V každém případě má prodejce stále co dělat.

Ve většině her nechybí výkon. PUBG, CoD, Dead by Daylight a další hity běží na maximální nastavení. S Genshin Impact si novinka poradila hůř: na vysokých presetech – cca 40 fps s častými propady při intenzivních bitvách. Vývojáři ale mysleli na chladicí systém, aby se tělo téměř nezahřívalo ani při dlouhém sezení – což je u vlajkové lodi se skleněnou schránkou vzácnost.

Zoom gallery

Novinka dostala NFC, Bluetooth 5.2, podporu ultrarychlé Wi-Fi 6E. Dva sloty pro SIM karty a eSIM nezmizely.

Smartphone běží na Androidu 12 s prostředím One UI 4.1. Rozhraní je pohodlné, krásné a s mnoha užitečnými funkcemi. Mezi nimi je režim DeX, který vám umožní uspořádat si pracovní prostor kdekoli. Telefon stačí připojit k monitoru a na displeji se objeví víceokenní podobnost desktopového OS. Za zmínku také stojí integrace s PC: „Link to Windows“ pomáhá nastavit synchronizaci mezi mobilním zařízením a počítačem. Přímo na obrazovce notebooku můžete prohlížet soubory, odpovídat na zprávy a hovory.

Fotoaparáty odpovídající třídě

Sada fotoaparátů a jejich hlavní charakteristiky se oproti předchůdci příliš nezměnily. Novinka se chlubí hlavním 108megapixelovým modulem a 12megapixelovým ultraširokým snímačem s technologií Dual Pixel. K dispozici je 3x zoom pro přiblížení a 10x pro focení na dálku. Nechybí laserové automatické ostření a optická stabilizace.

Vývojáři vylepšili algoritmy zpracování obrazu díky novému procesoru se zvýšeným počtem neuromodulů. Kvalita se opravdu zlepšila, zejména v obtížných světelných podmínkách – za šera a v protisvětle. Z jakýchkoli čoček produkuje smartphone šťavnaté záběry a umělá inteligence přidává barvy. Stěžovat si lze pouze na citlivost teleobjektivů na množství světla – při zatažené obloze a ve stínu se místo optického často zapíná digitální zoom, který snižuje detailnost fotek.

Smartphone natáčí 8K videa rychlostí 24 snímků za sekundu a 4K klipy rychlostí až 60 snímků za sekundu. Podporována je digitální i optická stabilizace, i při rychlé chůzi je obraz plynulý. Rychlost ostření je vysoká, nedochází k želé efektu ani ztrátě jasnosti. Líbil se mi zvukový záznam - zvuková sekvence na videu není o nic méně působivá než kvalita obrazu. Technické specifikace

Kapacita baterie Samsungu Galaxy S22 Ultra zůstala na stejné úrovni – 5000 mAh. Mobilní telefon podporuje rychlé nabíjení při 45 W, ale v sadě není napájecí adaptér – ten je nutné dokoupit. Zařízení lze také napájet bezdrátově pomocí nabíjení Qi.

Zoom gallery

Novinka se nemůže pochlubit působivou autonomií. I s rozlišením Full HD+ a adaptivní snímkovou frekvencí by mělo být zařízení připojeno k zásuvce na konci pracovního dne. Doba svitu obrazovky v testu byla něco málo přes 5 hodin a při přehrávání videa vydržel smartphone 19 hodin při jasu 50 %. Za hodinu hraní PUBG se baterie propadla o 17 %. Benchmark PcMark Work 3.0 Battery Life, který simuluje různé každodenní scénáře, ukázal, že na jedno nabití a s aktivním přednastaveným výkonem funguje mobilní telefon 9 hodin a 24 minut – průměr podle moderních standardů.

Specifikace:

Displej: 6,8'', Dynamic AMOLED 2X, WQHD+, 500 ppi, 120 Hz

Chipset: CPU Exynos 2200, GPU Xclipse 920

Ram a pamět: 8/12 GB, 128/256/512/1024 GB

Baterie: 5000 mAh

Kamery: hlavní - 108 MP (f / 1,8) + 12 MP + 10 MP + 10 MP, přední - 40 MP

Vlastnosti: Skener otisků prstů v displeji, stylus S Pen, NFC, 45W rychlé nabíjení, zpětné nabíjení, IP68, stereo reproduktory

Výsledky testů:

Antutu: 859 390

Geekbench 5: jednojádrový - 1151, vícejádrový - 3540

Autonomie: až 19 hodin, spotřeba baterie ve hrách – 17 % baterie za hodinu v PUBG

Výsledek

Galaxy S22 Ultra dostal téměř všechny nové technologie, které jsou na trhu. Voděodolnost, bezdrátové nabíjení, stylus, režim DeX, 10x optický zoom, displej s rekordním jasem – takovou sadu žádná jiná vlajková loď nenabídne. Jediné, co mě naštvalo, byl nedoladěný software, kvůli kterému rozhraní funguje se zadrháváním a také výdrž baterie zatím nepotěší. Přesto se Samsung S22 Ultra ukázal jako výkonný, a drahý mobilní telefon, který bude relevantní ještě dlouho.

Kryty pro Samsung Galaxy S22 Ultra

Tvrzená skla pro Samsung S22 Ultra

Krytoland pouzdra a kryty na mobil > O nás - Krytoland.cz > Blog > Recenze Samsung Galaxy S22 Ultra: král vlajkových lodí se stylusem