Recenze Samsung Galaxy Z Flip3: véčko s charakterem

2.6.2022

Nárůst počtu megapixelů ve fotoaparátu, nárůst výkonu procesoru a přetaktování hertzů obrazovky už jsou pro mnohé docela nuda. Gadgety s flexibilním displejem mohou být pro milovníky technologií svěžím vzduchem. Samsung Galaxy Z Flip3 napumpovaný na všech frontách. Zařízení se stalo spolehlivějším a zároveň levnějším. Zdá se, že skládací zařízení již nejsou něčím křehkým a nedostupným. Jak se ale nové véčko chová v reálném životě?

Mobilní telefony Samsung Galaxy Z Flip3

Knížková pouzdra pro Samsung Galaxy Z Flip3

Kryty pro Samsung Galaxy Z Flip3

Tvrzená skla pro Samsung Galaxy Z Flip3

Zoom gallery

Nemusíte sfoukávat prach

Pokud jde o flexibilní telefony, mnoho uživatelů se zajímá o spolehlivost konstrukce. Obavy jsou pochopitelné, protože při nákupu drahého gadgetu chcete, aby dlouho vydržel. Samsung si je toho vědom: tvůrci třetí generace skládacích zařízení udělali hodně práce na odolnosti.

Displej Galaxy Z Flip3 je vyroben na principu třívrstvého sendviče. Úplně dole je pružný OLED panel, následuje tenké ochranné sklo a nahoře je silná plastová fólie, kterou je přísně zakázáno sundávat. Ten se podle prodejce stal o 80 % silnější než předchozí model. V důsledku toho se obrazovka hůře rozbíjí a poškrábe. Toto je důležitá nuance. V prvních skládacích zařízeních jste mohli zanechat stopy na displeji i nehty. Fólie má speciální povlak, díky kterému vypadá jako sklo. Pocity nejsou stejné jako u běžných smartphonů, ale obrazovka už nevypadá jako měkký plast.

U novinky je celá výplň uzavřena těsněním a membránami a kartáčkový mechanismus dostal antikorozní úpravu. Bylo tedy možné zajistit ochranu proti vodě podle standardu IPX8 – skutečný zázrak techniky. Písmeno X naznačuje, že skládací gadget nemá příliš v lásce malé předměty. Písek může například zničit elektroniku. Pokud však mobilní telefon nezakopete na pláž, nebudou žádné problémy. K odstranění prachu je k dispozici načechraný kartáčový válec, který zneumožňuje vnikání nečistot do mezer.

Rám také zesílil a nyní je vyroben z hliníkové slitiny Armor Aluminum. Prodejce tvrdí, že se jedná o nejodolnější materiál, jaký byl kdy v řadě Galaxy použit. Zadní panel je chráněn Corning Gorilla Glass Victus, nejtvrdším povlakem, který je dnes k dispozici. Skládací mechanismus nepůsobí křehce: pant pevně fixuje poloviny telefonu v jakékoli poloze. Vývojáři slibují, že design vydrží 200 000 otevření a zavření obrazovky. Mělo by stačit alespoň na pět let aktivního provozu.

Zoom gallery

Povedený design a potíže s ergonomií

Obyčejné smartphony neustále rostou a téměř nepadnou do ruky. Odborníci společnosti Samsung našli elegantní východisko ze situace: ve složeném stavu je Galaxy Z Flip3 velmi kompaktní zařízení. Rozměrově je menší než krabička cigaret, takže se vychytávka snadno ztratí ve velké kapse nebo v dámské kabelce. V rozloženém stavu se jedná o obyčejný phablet s 6,7palcovou obrazovkou.

Oproti prvnímu Flipu je design novinky výrazně vylepšen. Z lesklé „krabičky na prášek“ vyrobili image zařízení, které přitahuje pozornost ostatních. Samostatně si všimneme těla z dvoubarevného skla - s ním i otevřené zařízení vypadá hezčí než mnoho moderních mobilních telefonů. Nechcete pustit smartphone z ruky a proces skládání a rozkládání displeje je díky elastickému pantu a příjemnému cvaknutí jako u drahých zapalovačů potěšením. Existuje sedm jasných barev a spousta krásných pouzder.

Existují však otázky týkající se ergonomie. Galaxy Z Flip3 se těžko otevírá jednou rukou. Abyste mohli telefon otevřít bez držení spodní poloviny těla, musíte předvést skutečné zázraky obratnosti. S taškou potravin v ruce je odpověď na zprávu nadliský úkol. Není dostatek tlačítka, které by sklopilo horní panel. Druhá nuance je spojena s použitím snímače otisků prstů na boku. Snímač otisků prstů je umístěn příliš vysoko, protože uprostřed je skládací mechanismus. Ve výsledku tak musíte na snímač sahat prstem, což se ne vždy hodí.

Pro zajištění obou polovin displeje při složení přidali vývojáři malé nárazníky vysoké několik milimetrů podél okrajů matrice. Při používání nejsou téměř vidět, ale prach a jemný písek díky nim nepoškrábe ochrannou fólii. Jsou však situace, kdy na sebe taková ochrana upozorní. Pokud aktivujete ovládání gesty a pokusíte se přepínat mezi nejnovějšími aplikacemi, ukáže se, že gesto napoprvé nefunguje. Musíte několikrát přejet prstem po spodní části obrazovky - právě tyto výstupky překážejí.

Skener otisků prstů a systém rozpoznávání obličeje nejsou příliš rychlé a přesné. Často nastávají situace, kdy gadget po několika pokusech nerozpozná vlastníka a požádá o heslo. Konektorů je minimum – je tu USB-C a jediný slot pro SIM kartu. Dual SIM lze implementovat pouze pomocí eSIM. V pouzdře nebylo místo pro paměťovou kartu.

Zoom gallery

Dva displeje

6,7palcová hlavní obrazovka dostala flexibilní matici Dynamic AMOLED 2X s rozlišením 2640x1080. Obnovovací frekvence displeje je 120 Hz, což zajišťuje plynulou animaci. Panel pracuje ve dvou režimech: „standardní“ a „adaptivní“. První funguje s normálním hertzem, měl by se používat pro úsporu energie baterie. Druhý přizpůsobí obraz obsahu a v případě potřeby změní obnovovací frekvenci obrazovky. V parametrech si můžete aktivovat adaptivní jas, pohodlnou předvolbu sledování pro oči a přizpůsobit podání barev okolnímu světlu. K dispozici jsou možnosti pro úpravu reprodukce barev a vyvážení bílé. Škoda, že chybí funkce DC Dimming, protože PWM je ve smartphonu přítomno.

Ohyb ve středu obrazovky je stále dobře patrný – v tomto ohledu se nic nezměnilo. Malý záhyb nepřekáží při používání gadgetu. Je to dobře cítit prsty, ale rychle si na to zvyknete. Přesto si před koupí zařízení raději osahejte displej sami.

Externí obrazovka prošla zásadním vylepšením, stala se větší a funkčnější. 1,9palcový OLED dotykový panel není jen pro kontrolu času. Ukáže se, že čte upozornění, přepíná skladby, zjišťuje předpověď počasí a zobrazuje hledáček selfie fotoaparátu na hlavním modulu. Nastavení smartphonu má samostatnou sekci, kde se vybírají ciferníky a konfigurují se widgety. Druhý displej je šikovná funkce. Šetří čas a umožňuje vám znovu neotevírat mobilní telefon.

Zoom gallery

Blesková práce

Galaxy Z Flip3 je vybaven špičkovým procesorem Qualcomm Snapdragon 888. Spolu s ním poskytuje vysoký výkon rychlé úložiště UFS 3.1 s kapacitou 128 nebo 256 GB a také vysokorychlostní LPDDR5 RAM. 120Hz rozhraní funguje perfektně rychle. Netřeba dodávat, že si novinka poradí s náročnými úkoly. Hra Genshin Impact běží na maximální nastavení obrazu, střílečky jako PUBG a COD fungují bez propadů fps. Čip je poměrně horký, takže se gadget trochu zahřívá i při procházení instagramovým feedem. Během hraní však nedochází k nadměrnému přehřívání.

Do telefonu bylo přidáno několik funkcí, které usnadňují interakci s flexibilním displejem. Když složíte obrazovku do úhlu 90 stupňů, některé aplikace přejdou do režimu Flex. Například ve videohovorech přes Google Duo bude v horní části panelu okno s účastníkem a ve spodní části budou tlačítka pro ukončení hovoru, nastavení zvuků a další užitečné možnosti. Navíc v tomto stavu nepotřebujete k focení nočních fotek s dlouhou expozicí stativ.

Novinka potěší čistým zvukem stereo reproduktorů. Mají velkou rezervu objemu a na maximu nedochází k pískání. Nechybí podpora aktuálních sítí páté generace, Wi-Fi 6, Bluetooth 5.1 a NFC pro bezkontaktní platby.

Zoom gallery

Na rameni jakékoli fotografické příběhy

Vývojáři s fotoaparátem neexperimentovali a dali fotografickou výplň z Galaxy S21. Jediný rozdíl je v tom, že zde není žádný 64megapixelový objektiv pro hybridní zoom. Jinak je vše standardní: 12megapixelový hlavní modul s optickou stabilizací plus 12megapixelový ultraširoký objektiv pro nádherná panoramata. Smartphone okamžitě zaostřuje a rychle fotografuje, zatímco umělá inteligence pomáhá při následném zpracování. Existuje mnoho nastavení. Můžete si vybrat ruční nastavení, vytvářet náčrty AR, natáčet videa na výšku, aplikovat efekty, vytvářet animace (GIF) a tak dále.

Kvalita obrazu je vlajkovou lodí: s dobrou čistotou, přirozenými barvami a slušným dynamickým rozsahem. AI barví obraz, ale výsledek je pěkný. V noci nejsou problémy ani s natáčením - ve tmě jsou jasné záběry získány pečlivou prací se světlem. Kvůli slabší optice a chybějícímu autofokusu ultraširoký nedělá tak cool snímky, ale za dobrého osvětlení bude možné získat barevné panorama.

K nahrávání videa nejsou žádné dotazy. Podporována je digitální i optická stabilizace, obraz je plynulý i při rychlé chůzi. Maximální dostupné rozlišení je 4K při 60 fps.

Zoom gallery

Dostaňte se do zásuvky

Doba běhu je nejslabším místem modelu. 3300 mAh baterie sotva stačí na to, aby poskytla slušnou autonomii zařízení s 6,7palcovým displejem a supervýkonným Snapdragonem 888. Aktivní uživatel sociálních sítí a instant messengerů bude muset gadget nabíjet každý večer. Méně závislí lidé vydrží se skládacím smartphonem až do večera, ale s více byste neměli počítat. Průměrná doba zobrazení ve smíšeném režimu je přibližně tři hodiny.

V našem standardním testu přehrávání FHD videa v letovém režimu telefon vydržel asi 13 hodin. Ve hře Genshin Impact fungoval mobilní telefon 3 hodiny a 30 minut. Model poskytuje rychlé a bezdrátové nabíjení 15 a 10 wattů.

Specifikace:

Displej: externí – 1,9 palce, Super AMOLED, 260 x 512 pixelů, vnitřní – 6,7 palce, Dynamic AMOLED 2X, 120 Hz, 2640 x 1080 pixelů

Chipset: CPU Qualcomm Snapdragon 888, GPU Adreno 660

Ram a paměť: 8 GB, 128/256 GB

Baterie: 3300 mAh

Kamery: hlavní - 12 MP + 12 MP, přední - 10 MP

Vlastnosti: flexibilní obrazovka, IPX8 voděodolná, 15W rychlé nabíjení

Výsledky testů:

Antutu: 669 365

GeekBench 5: Jednojádrové - 534, Vícejádrové - 1851

Autonomie: až 13 hodin přehrávání videa, až 3,5 hodiny hraní her v Genshin Impact

Zoom gallery

Výsledek

Samsung Galaxy Z Flip3 dokazuje, že skládací smartphone je víc než jen zbytečný koncept nebo křehká hračka. Zařízení zaujme velkou flexibilní obrazovkou, cool designem, ochranou proti vodě a adekvátní cenou. Chybí vám véčkový formát, ale přesto chcete špičkový výkon v kompaktním balení? Novinka nezklame. Můžete si stěžovat pouze na skromnou autonomii, ale to je cena za originalitu modelu.

Mobilní telefony Samsung Galaxy Z Flip3

Kryty pro Samsung Galaxy Z Flip3

Tvrzená skla pro Samsung Galaxy Z Flip3