Recenze: Vivo Y35! ideální volba pro nenáročné uživatele

24.2.2023

V řadě dostupných telefonů od značky Vivo se objevil nový přírůstek. Model Y35 má 90Hz obrazovku, moderní design, mnoho kamer, objemnou baterii a dokonce i vstup pro sluchátka. Čím se ještě tento telefon může pochlubit?

Mobilní telefony Vivo Y35

Flipová / knížková pouzdra pro Vivo Y35

Kryty pro Vivo Y35

Tvrzená skla pro Vivo Y35

Designe a jeho vlastnosti

Smartphone je vyráběn v dvou barvách, "Black Agate" a "Golden Dawn". Ačkoli povrch těla se leskne různými vzory ve světle, vypadá tento přístroj drahý a elegantní, ale nedrží se špatně v ruce. Zadní strana má matný povrch, takže na něm nejsou vidět otisky prstů. Moderní trendy se nesou ve jménu, zakřivených zad a ohnutých skel - zde je vše široké a rovné. Hrany jsou rovné a ploché, takže i tak široké tělo je pevně drženo. Zde je volba malá: buď eleganci, nebo praktičnost. V případě vivo Y35 se vývojáři rozhodli pro druhou možnost, ale smartphone přesto vypadá překvapivě pěkně a atraktivně.

Kameraový blok se úspěšně zapojuje do rozměrů, tloušťky, tvaru a barvy, a zrcadlový podklad skrývá objem vystupující části. Kruhy různých velikostí senzorů jsou zcela symetrické, není žádné neuspořádanosti. Kromě toho jsou umístěny v rohu. Protože tak nebrání prstu při focení, jak se stává, když jsou moduly umístěny uprostřed těla. Telefon má krytí proti prachu a vlhkosti dle standardu IP54. Podporují se paměťové karty microSD. K ovládacím prvkům nejsou námitky - tlačítka jsou velká, umístěna na jedné straně. Kromě toho je skener umístěn ne pod displejem, ale přímo v napájecím tlačítku. Reaguje rychle a přesně. Není zapomenut ani klasický 3,5mm audio výstup pro drátová sluchátka. Reproduktory zní bohatě, hlasitě a čistě i při maximální úrovni, jak v sluchátkách, tak přes reproduktor. Pro tuto cenu je to nejlepší zvukový systém, který si můžete přát. Pro bezdrátová sluchátka jsou podporovány všechny nejpopulárnější Bluetooth profily až do aptX Adaptive.

Jak jsou na tom kamery ?

Na zadní straně smartphonu jsou tři kamery. 50megapixelová kamera s f/1.8 využívá rychlý fázový autofocus, ale bez stabilizace. Ovládací rozhraní pro fotografování u vivo techniky je pohodlné, i když občas chaotické: některé funkce nebo režimy jsou zbytečně oddělené. V našem případě například rychlý přístup k makrosnímkám umístili na přední panel, i když stejně důležité volby jsou v sekci "Další", kde je správné místo i pro makrorežim - tam ho hned hledáte. Kvalita fotografování odpovídá ceně zařízení. Automatické zaostřování nefunguje v žádných podmínkách. Kamera občas nevytváří nejjasnější a nejsaftigovější snímky, a detaily nejsou vždy tak vysoké, jak by si člověk přál. Navíc jsou viditelné přesvity na bílých částech snímku a šum ve stínech, kde se detaily mohou ztratit úplně.

Přesvity se obvykle objevují v režimu pixel binningu - 12,5 MP. Poté systém zvyšuje expozici, ukazující detaily v tmavých oblastech, ale ztrácí detaily na světle. Je nepravděpodobné, že by se to stalo kvůli dynamickému rozsahu 50megapixelové matrice - spíše je to hrubá reakce zpracovatele obrazu. Nicméně přední kamera smartphone je kvalitní: zachycuje detaily, zpracovává světlo a stíny plně, dokonce může mírně vyhladit vrásky - výchozí automatický korektor krásy je zapnutý. Videokamera zachycuje obraz přibližně na stejné úrovni jako fotografie. Obraz je dostatečně detailní, s dobrou ostrostí, správným a nenadýchaným podáním barev. Nicméně při maximálním rozlišení obraz v dynamických scénách trochu kmitá, i když je zapnutá elektronická stabilizace. Se stabilizací obraz vypadá hůř a obecně je lepší používat tuto kameru pro statické scény - obraz bude ostřejší.

Výdrž baterie

Baterie s kapacitou 5000 mAh není rekordmanem kapacity, ale s ohledem na ne příliš jasný displej a středně výkonnou platformu telefon poměrně úsporně spotřebovává energii. Video v HD kvalitě může hrát nepřetržitě cca 15 hodin, můžete hrát hry osm hodin a samozřejmě celý den pracovat bez připojení k zásuvce. Baterie se plně nabije za 2 hodiny pomocí dodávaného 18W adaptéru.

Hardware a software

Za výkon stojí čip Snapdragon 680 - relativně nový čip, který byl oznámen před rokem a vyrábí se pomocí 6-nanometrového technologického procesu. Jako grafický akcelerátor funguje GPU Adreno 610. Operační paměť LPDDR4X o velikosti 4 GB je virtuálně možné rozšířit o dalších 4 GB tím, že jej oddělíme od interního úložiště. Všechno tohle dohromady poskytuje více než 250 tisíc bodů v testu AnTuTu. To je trochu málo dle současných standardů, kdy výsledky vlajkových lodí překonávají milion bodů. Nicméně tato výkonová úroveň stačí k plynulému provozu uživatelského rozhraní a rychlému spouštění aplikací. Tento telefon není určen pro hraní nejnovějších her, ale umožňuje strávit čas s nenáročnými zábavami, jako je Injustice 2. Zařízení funguje pod operačním systémem Android 12 s vlastním uživatelským rozhraním Funtouch 12. V posledních verzích bylo rozhraní zjednodušeno a standardizováno, takže je stejně pohodlné jako čistý operační systém. Navíc je možné skrýt a nevyužívat vyskakovací virtuální panely, odepínatelná okna a podobné prvky. I když vždy existují lidé, kteří chtějí strávit několik hodin nastavováním všeho podle sebe - soubor možností rozhraní jim určitě bude vyhovovat.

Obrazovka není špatná

Displej je postaven na IPS matici o úhlopříčce 6,58 palce s rozlišením 2408x1080 pixelů a frekvencí obnovování 90 Hz. Nicméně to není nejjasnější obrazovka pro mobilní zařízení - poskytuje mírně více než 420 nitů na maximální úrovni. Barvy jsou syté, kontrast je vysoký, automatické nastavení jasu funguje adekvátně jak na světle, tak i v temnotě. Automatický výběr je k dispozici i pro obnovovací frekvenci obrazovky: můžete nastavit nejen 60 nebo 90 Hz, ale i dynamické nastavení tohoto parametru. Celkově je displej pro smartphone této úrovně slušný. Trochu zklamání způsobuje pouze průměrné oleofobní pokrytí skla - otisky prstů zůstávají a nevymažou se okamžitě.

Specifikace:

Displej: 6,58", IPS, 2408x1080, 90 Hz
Chipset: CPU Qualcomm Snapdragon 680, GPU Adreno 610
Ram a paměť: 4 GB, 64/128 GB
Baterie: 5000 mAh
Kamery: zadní - 50 MP (f / 1,8) + 2 MP (bokeh) + 2 MP (makro kamera), přední - 16 MP (f / 2,0)
Rozměry a váha: 164,3 x 76 x 8,28 mm, 188 gramů
Hlavní vlastnosti: slot pro paměťovou kartu, výkonný externí reproduktor, NFC, proprietární rozhraní založené na Androidu 12

Závěr

Novinka od společnosti Vivo je optimální co se týče ceny a kvality, s jejím sytým 90 Hz IPS displejem, výrazným zvukem a slušnou výdrží baterie bude dobrým výběrem pokud hledáte pohodlného kapseního pomocníka pro každý den.

Mobilní telefony Vivo Y35

Flipová / knížková pouzdra pro Vivo Y35

Kryty pro Vivo Y35